20090607

makan time


Lame dah post kat sni..mmm
musim cuti sekolah apelagi..kenduri ,kenduri, kenduri dan lagi
blog2 foto yg aku follow pon sumer citer psl kenduri
kenduri merupakan alasan yang terbaik utk melantak selahap puasnya(keling)
tapi sehari smp dkat 4-5 kenduri apecer?
hahaha...sabtu aq pegi 3 ahad plak 3 gak...itu bukan satu rekod,itu perkara biasa
bes ke g kenduri? bes ke tgk org kawin?hangpa suke x g kenduri?
aq g kenduri bukan tgk org kawin(bkn knal pon sape2 yg kawin tuh lantak ler)....
makan? kat umah bleh mkn lagi sedap mak saya masak...
tapi ape yang bes? ENTAH

tapi
dlu time kecik2 bes g kenduri
pasal apa?
pasal:

* ade aiskrim
dlu2 kat kenduri mesti ade india jual aiskrim(yang kling!kling! pkai loceng tuh)

*ade silat(skang susah nk jumpe dah..)
bes woo tgk silat dulu.yg bersilat pon baya2 aku gak kot
aku pon penah trigin nk blajo silat kt kampg dlu tapi x sempat aa
down gak

*ade kompang
sronok wey tgk org men kompang!
bru meriah kenduri
tapi skang kompang kaset je mne feel...

*ade gula2
haha..yg ni bes
dlu klo dapat telur rebus monyok je balek
nak cekelat jugak! ape barang telur waktu tuh
skang org sibuk bg beg ntah pape ntah kt dalam
aku nak telur beb!boleh goreng
ssh cari org nak bg telur dh skang
gula2 belambak la (dah terbalik)
pasal kos laa apelagi....

*air sirap
nih yang paling aq suka
sirap kenduri bes dier len macm
x mcm kat rumah x mcm kat kedai
dier ade nilai sentimental sket(pasal 2 pakcik halimah bachik kte ayaq knduri)
syok sejuk dan menyegarkan tekak..
tapi skang asyik air oren je
6 kenduri aq g x jmpe sirap lagi
oren oren oren.....x bes
ade pon sirap sunquick (rse oren gak)
aku nak AIR SIRAP PANDAN!!!!

*kesimpulannya
macam2 ada (makanan kompom la)
dan selamat menjamu selera (to ubi)

next week pon byk kenduri lagi
tapi x bley pegi dah kot
babai rumah babai kampung
jumpa di laen kali.

currently listening to 'i go-aizat'

5 comments:

firdaus said...

org citer psl mkn..
ko pon post psl mkn jugak..
haha

RUFFeza said...

g kenduri jimat beras

syahmi m.s. said...

aku bile balek kampung, slalu gak bwat sirap... kitorang kat balakng gune air paip jer.. seriusly.. lepas tu letak garam cket... aku pun blank tgk pak cik2 letak garam dlm sirap.. 2 la, korang ape taw.. taw dtg kenduri jer.. die kene tolong kat blakang gak.. haha... diet beb.. x nk borak pasal makan

nazmi shaarani said...

diet?
buuuuuu!!!

maisarah mansor said...

mengimbas kembali nostalgia lalu...